נהיגה בגיל השלישי
אם מסתכלים אחורה, לפני שני עשורים אנשים מבוגרים היו פחות פעילים בכל תחומי החיים, החל מפעילות ספורטיבית ועד בילויים בשעות מאוחרות בלילה.
בשנים האחרונות הדברים השתנו ואנחנו רואים יותר ויותר מבוגרים שמנהלים אורח חיים אקטיבי החל מהליכה לחדרי כושר וחוגים למיניהם ועד טיולים במקומות שכוחי אל כמו נאפל או בורמה. עם זאת, מחקרים שנעשו לאחרונה מגלים כי אותם "מבוגרים פעילים" חשופים פי שלוש לאירועים בלתי צפויים בזמן נהיגה ברכב, עם אפשרות מאד גבוהה להיות מעורבים בתאונות קטלניות ומצבי מצוקה הנגרמים באופן פתאומי ע"י אירוע רפואי בזמן נהיגה.
ד"ר קורח עונה
"מהעשור השישי של חיינו איכות השמיעה והראייה שלנו נמצאת בירידה, הגוף נע לאט יותר ומתעייף מהר יותר ומהירות התגובה שלנו יורדת באופן משמעותי." מסבירה לנו ד"ר נעמה קורח בשיחה שערכנו עימה בנושא נהיגה בגיל השלישי.
"מה שמעניין הוא שדווקא אלה שפעילים יותר ונוהגים יותר, הם אלה שפחות מודעים לירידה בתפקודים השונים של גופם. הם לרוב מרגישים טוב ונמצאים במצב רוח טוב ולכן אינם שמים לב לאיתותים של הגוף. במרבית המקרים אין כ"כ התייחסות לבעיות בריאות קלות שמתחילות עם הגיל ופתאום משום מקום מרגישים את הבעיה רק כשמגיעים למצב חירום. דבר שיכול להיות קטלני אם הוא קורה על הכביש." מוסיפה ד"ר קורח.
אז מה עושים? האם אפשר להרגיש בטוחים מבלי לוותר על נהיגה? התשובה היא כן!
הכירו את הטכנולוגיה שתשמור עליכם לאורך כל הדרך…
הפתרון שיגן עליכם בדרכים
"הכפתור" וכשמה כן היא, מדובר במערכת בטיחות מתקדמת המותקנת ברכב ומחוברת למוקד אנושי מקצועי 24/7, בלחיצה על הכפתור מקבל הנהג מענה אנושי תוך 30 שניות אשר פותר עבורו כל בעיה בדרך. בין אם מצוקה רפואית (אירוע לב תוך כדי נהיגה, הרגשת ורטיגו ועוד סיטואציות רפואיות המחויבות לעצור את הרכב בצד) פאנצ'ר בגלגל, מחסור בדלק, בעיה טכנית או חס וחלילה תאונת דרכים. "מרגע שהתקנת את הכפתור ברכב אתה פשוט מוגן. אתה אף פעם לא לבד!" מצהיר צביקה, אופטומטריסט בן 64 שמבלה לא מעט בכבישי ישראל (במיוחד בנסיעות לנכדים).
מערכת "הכפתור" מביאה בשורה טכנולוגית שהופכת אותה לאלמנט מציל חיים.
המערכת מצוידת בחיישנים מתקדמים המזהים באופן אוטומטי כל מקרה של תאונה או התהפכות הרכב ושולחת איתות מידי למוקד אנושי שיוצר באופן יזום קשר עם הנהג ומזמין עבורו בזמן אמת כוחות הצלה למיקום המדויק של הרכב. היכולת הזו התבררה לא פעם כהבדל בין חיים ומוות בזמן אמת.
אבל זה לא הכל, למעשה המערכת יודעת לזהות באופן אוטומטי כל תנועה לא שגרתית של הרכב. ומתריעה בפני הנהג גם במקרה של גניבה או גרירה, המערכת אף יכול לסייע במציאת הרכב במידה והנהג שכח איכן הוא חנה ע"י אפליקציה ייעודית שהלקוח מתחבר אליה כחלק מהשירות של הכפתור.
הרכבים בהם מותקן הכפתור נהנים גם משירותי גרר או ניידת חילוץ כאשר ישנה תקלה טכנית ברכב, מסיוע אנושי בניווט במקרה של איבוד הדרך, קישור טלפוני לשיחות דחופות במקרה של חוסר קליטה או סוללה בנייד ואפילו אספקת מונית וניהול אירוע התאונה ע"י נציג מקצועי.
אגב, באירופה, התקנת מערכת כזאת (e-Call) הפכה לחובה על-פי חוק בכל רכב, בישראל המערכת עדיין לא חובה. אבל המערכת שזכתה לאחרונה בפרס 'מוצר השנה 2018', נרכשת בקצב אדיר בקרב נהגים בכל הגילאים. מערכת הכפתור מתאימה לכל רכב וההתקנה מתבצעת על ידי החברה בבית הלקוח ולוקחת לא יותר מ- 40 דקות.
שורה תחתונה
מדובר במערכת מתוחכמת שלא ברור איך היום, בעידן הלוויינים וה-GPS אין אותה לכל מי שרוצה תוספת משמעותית של ביטחון ובטיחות, לכל מי שמחפש את הטוב ביותר כדי לשמור על החיים.