"הפעם חזרתי מהביקור מאוחר יחסית, אחרי 21:30, ונסעתי כרגיל על כביש 5. בדרך העיניים התחילו להיעצם לי, ולאט לאט הרגשתי שאני נרדמת. הדבר הבא שאני זוכרת זה שמצאתי את עצמי בשולי הכביש כשהרכב מעוך כולו מאחור. מתברר שנרדמתי והנהג שמאחורי התנגש בי בעוצמה.
"התקשרתי מייד לבת שלי, אבל היא לא ענתה. הטלפון הבא היה לבן שלי, אבל גם הוא לא ענה לי. התחלתי לבכות. קשה לתאר את ההרגשה הזו של חוסר האונים שאת לבד על הכביש בלילה ובקושי מבינה מה קרה לך.
"לקח לי עוד דקה שלמה או שתיים לנסות להפסיק את הדמעות ולהבין שאני חייבת להתקשר למד"א. בסוף התקשרתי אליהם, אבל גם אז הסיוט לא נגמר: לקח להם המון זמן עד שהם הגיעו ופינו אותי משם לבית חולים. 23 דקות על פי מד”א, נצח של דמעות שלא הפסיקו לפי השעון הפרטי שלי".
רינה מספרת כי מאז המקרה הטרגי במשך שנה היא לא יכלה לחזור ולשבת מאחורי ההגה. "יש לי רישיון מגיל 32 ומאוד אהבתי לנהוג: התאהבתי ממבט ראשון בתחושה של החופש והעצמאות שהמכונית מעניקה – להגיע לאן שאני רוצה, מתי שאני רוצה. תחושת העצמאות הזו הפסיקה בבת אחת. במשך שנה ביקשתי מהבת והבן שלי שיגיעו אליי לביקורים או שיסיעו אותי, כי לא הצלחתי להיכנס שוב לרכב".
אבל לפני כמה חודשים חל מפנה: רינה חזרה סוף סוף אל מאחורי ההגה. "חברה סיפרה לי על מערכת 'הכפתור' וזה מה שהציל אותי", היא משתפת. "לא היה לי מושג שיש טכנולוגיה כזו שיכולה לשמור עליך בכביש כך שאת לעולם לא לבד, גם לא במקרה שבו את לא תופסת את הילדים בטלפון למשל".
על מה רינה מדברת?
הכירו את מערכת הכפתור, טכנולוגיה מהפכנית כחול לבן של חברת "קוברה". מרגע שהתקנת אותה ברכב אתה אף פעם לא לבד, “הכפתור” היא מערכת קטנה, קומפקטית ופשוטה שמתפקדת כמערכת חירום לכל דבר.
המערכת כוללת מצלמת RECORD – מצלמת דרך ואבטחה שמצלמת כל מה שקורה בנהיגה 24/7. בנוסף המערכת מחוברת למוקד אנושי מקצועי 24/7, שעונה תוך 30 שניות לכל בעיה שאתה נתקל בה במהלך הדרך – בין אם זה תקר בגלגל, בעיה בריאותית או חס וחלילה תאונה או תקרית אלימה.
מוקד אנושי שמאויש 24/7 ומגיב בתוך 30 שניות
בנוסף, המערכת מצוידת בחיישנים המזהים באופן אוטומטי כל מקרה של תאונה או התהפכות של הרכב ושולחת איתות באופן ממיידי למוקד אנושי שתמיד תמיד פתוח, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
ההתרעה מתבצעת באופן עצמאי וללא צורך בתפעול מצד הנהג, ומיד אחריה המוקדנים שיושבים בחדר הבקרה של “הכפתור” מזעיקים את כוחות ההצלה למיקום המדויק של הזירה, ובמקביל מנסים כל העת ליצור קשר ולשוחח עם הנהג. הפעולה הזו התבררה לא פעם כהבדל בין חיים ומוות בזמן אמת.
וזה ממש לא הכול, לקוחות מערכת הכפתור יכולים לקבל:
- שירותי דרך המהירים בישראל: נתקלתם בתקלה טכנית ברכב? פנצ'ר בגלגל? הרכב לא מתניע? המצבר "מת"? נגמר הדלק? כבר לא תצטרכו “להתייבש” ברכב 3-4 שעות בהמתנה לגרר. ניידת חילוץ תגיע אליכם תוך 30 דקות בלבד (באזור חדרה-גדרה) ותטפל בכל בעיה טכנית כמו למשל הטענת המצבר או החלפה שלו בהנחה.
- סיוע אנושי בניווט
- קישור טלפוני לשיחות דחופות אם נגמרה לכם הסוללה של הנייד.
- ניהול אירוע התאונה ע”י נציג מקצוע ושליחת מונית לזירה.
- מצלמת דרך קדמית ואבטחה לרכב – מצלמה שמתעדת את הרכב 24/7, גם בנסיעה וגם בחנייה, כך שבכל מקרה של פגיעה או תקרית אלימה תקבל לנייד הודעה ותהיה לך הוכחה
- אפליקציה שמספקת יתרונות כמו: איתור מיקום הרכב למקרה ששכחתם איפה חניתם, הודעת SMS על גרירת הרכב, התראה על בעיות מכניות ועוד.
אם אתם גמלאים מגיע לכם 15% הנחה על מערכת הכפתור!
באירופה, התקנת מערכת כזאת – שם היא נקראת eCall – כבר הפכה לחובה עבור כל רכב שעולה על הכביש החל מינואר 2018. פה, אצלנו, זו עדיין לא חובה – אבל המערכת נקנית בקצב אדיר; תורמת לכך העובדה שמחירה שווה לכל כיס, שהשימוש במערכת הינו ללא כל התחייבות מצד בעל הרכב (ניתן להפסיק את השימוש בכל עת) ושהיא מתאימה לכל רכב. ההתקנה אגב, מתבצעת על ידי מתקין מוסמך מטעם החברה ונעשית בבית הלקוח.
אנחנו חייבים את זה לעצמנו
אם יש משהו שאנחנו כבר יודעים ממרום שנותינו, זה ש”לי זה לא יקרה” הוא משפט מסוכן מאוד. כבר למדנו שההפך הוא הנכון, ועל אחת כמה וכמה על הכביש: אנחנו חייבים להכיר את הסכנות והבעיות שעלולות לארוב לנו שם, ולמצוא דרכים להתגבר עליהן. כדי שנמשיך ליהנות מהנכדים שלנו, מטיולים, סרטים וקונצרטים. מהחיים!
לסיכום, אם אתם רוצים לשמור על עצמכם ועל מי שיקר לכם בכביש, אל תעלו על ההגה בלי הטכנולוגיה של הכפתור. עובדה שהיא כבר מצילה חיים בכבישים בכל יום ובכל שעה.