השומר האישי שלכם בדרכים

ביטחון הנהג ושאר הנוסעים, שמתחדד במיוחד בימים אלה, מחייב ההיערכות בהתאם. "הכפתור" – מערכת מצילת חיים מספקת לנהגים ולנוסעים את הבטחון הדרוש ביצירת מעטפת בטיחות המבוססת על מגוון ערוצי תקשורת שיכולים לזהות מצוקה באופן מיידי

הנסיעה בכבישי ישראל במיוחד בימים אלה, יכולה לזמן רגעים לא נעימים, בין אם מדובר באזעקה שדורשת התנהלות בטוחה, אירועי אלימות או פח״ע ואפילו תאונות קלות. "הכפתור" מקבוצת קוברה, שהוקמה בשנת 2014 ומתמחה בניהול וטיפול במצבי חירום ומגוון מצוקות ברכב ובכביש, פיתחה מערכת ייעודית המבוססת על טכנולוגיית eCall המאפשרת בכל רגע נתון ובעזרת חיישנים ואפליקציה מתקדמת לזהות את מצב הרכב ובהתאם לכך לתת מענה מיידי ורלוונטי.

״לא משנה מהו גילו של הנהג ומה קורה בכביש, מצבים מסוימים דורשים היענות מותאמת, מקצועית ומהירה ככל האפשר. 'הכפתור' מאפשרת בימים שבשגרה, ובמיוחד כיום, לכל אחד מעין שומר ראש אישי שנמצא עם הנהג ונוסעי הרכב בכביש ישראל, החל מתאונת דרכים, מצוקה רפואית, ואפילו אירוע ביטחוני.

מדובר במערכת שהיא הרבה מעבר לכל מערכת מצילת חיים אחרת המותקנת ברכב סטנדרטי, שמספקת פתרונות נוספים כמו כריות אוויר, ABS או מערכת למניעת התנגשות״, מסבירה לי-חן שמואל מנכ״לית "הכפתור", שכתושבת אשקלון שפונתה לאזור השרון וחוותה בעצמה את הצורך במענה מציל חיים שכזה. לדבריה, למרות שהכבישים בתקופה זו פנויים יחסית, כמות הקריאות עלתה ב- 15% כתוצאה מאזעקות שגורמות לחרדה ולנהגים מסוימים אף לסטות מהדרך, וכן למצבים נוספים שמעודדים את המנויים להיעזר בשירותי החירום הפועלים 24/7 ומלווים גם נהגים במצבי לחץ, חרדה ובמקרים קיצוניים אירועים רפואיים תוך כדי נהיגה ברכב.

בטיחות בדרכים ובטיחות אישית מערכת "הכפתור" מזהה את מצוקת הנהג באמצעות חיישנים המותקנים ברכב ויוצרת קשר עם מוקד החירום שמנהל את האירוע המתועד ע"י מצלמת דרך ואבטחה, בשיתוף הנהג, ובנוסף לשליחת סיוע ראשוני (מד"א ומשטרה) למיקום המדויק של הנהג.

דניאל מלכה, מהנדס המוצר של "הכפתור", מוסיף ומציין כי המערכת מבוססת על רשת הסלולר ועומדת בפני עצמה ללא תלות במכשיר הנייד ונותנת מענה גם כטלפון מובנה נוסף ברכב. כך, גם במקרים בהם הסוללה נגמרת או שאין קליטה, יש מענה מיטבי. ״בזכות טכנולוגיית ה-eCall  (הפכה לחובה באיחוד האירופי החל משנת 2018 )המאפשרת שיח דו צדדי, זוכה המשתמש לביטחון מיטבי, ומשפחתו זוכה לדרך נוספת להתקשרות עימו כשהוא בדרכים״.

בנוסף, אפליקציית הכפתור מספקת ערוץ תקשורת נוסף להורים או לבני משפחה מודאגים. ״כשהילדים מתחילים לנהוג, ההורים מפסיקים לישון טוב בלילה, לפחות עד שהיא או הוא חזרו הביתה. "הכפתור" נותנת מענה גם לסוגייה זו, גם באמצעות האפליקציה שנותנת חיווי מה קורה עם הרכב בכל רגע נתון ומאפשרת גם לבקר, לנטר ולשפר את אופן הנסיעה וההתמודדות עם מצבים מורכבים או פתאומיים, מעין Family Link של הרכב.

בימים אלו עובדים מיטב האנשים בחברה על פיתוח ושדרוג מוצרים שיתבססו גם על בינה מלאכותית ודאטה. ״התקופה הנוכחית שמעמידה אתגרים מורכבים נוספים, מקבלת מענה גם כן בכל שלב בפיתוח ועיצוב הגרסה החדשה״, אומרת שמואל ומדגישה בנוסף את מחויבות החברה גם לעובדיה, דבר שלדבריה מוכיח את עצמו גם במצב הלחימה: ״חמישה מעובדי החברה היו נוכחים במסיבה ברעים, ארבעה חזרו ואחד נחטף. מהרגע שזה קרה ועד היום נעמדה כל החברה על הרגליים כדי לסייע לעובדים שלנו, ולעטוף את המשפחות. כל רגע ביום אנחנו זוכרים את מי שאיתנו ועושים הכל כדי להשיב את מי שחשוב שכבר יחזור״.

אנחנו חייבים את זה לעצמנו

אם יש משהו שאנחנו כבר יודעים ממרום שנותינו, זה ש"לי זה לא יקרה" הוא משפט מסוכן מאוד. כבר למדנו שההפך הוא הנכון, ועל אחת כמה וכמה על הכביש: אנחנו חייבים להכיר את הסכנות והבעיות שעלולות לארוב לנו שם, ולמצוא דרכים להתגבר עליהן. כדי שנמשיך ליהנות מהנכדים שלנו, מטיולים, סרטים וקונצרטים. מהחיים!

לסיכום, אם אתם רוצים לשמור על עצמכם ועל מי שיקר לכם בכביש, אל תעלו על ההגה בלי הטכנולוגיה של הכפתור. עובדה שהיא כבר מצילה חיים בכבישים בכל יום ובכל שעה. רוצים לקבל מידע נוסף? פשוט תשאירו פרטים בתיבה הכחולה למטה ויועץ בטיחות של הכפתור יחזור אליכם בהקדם. בהצלחה ונסיעה בטוחה.

למידע נוסף על המערכת ולהסבר מפורט של נציג הבטיחות של הכפתור

השאירו מספר פרטים ונציג בטיחות יחזור אליכם:

רוצים לקבל עוד פרטים?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אלייך בהקדם

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים לקבל עוד פרטים?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אלייך בהקדם

למידע נוסף על המערכת ולהסבר מפורט של נציג הבטיחות של הכפתור

השאירו מספר פרטים ונציג של הכפתור יחזור אליכם: